راهکار های فروش - شرکت آوان مشرق زمین




اولین و مهم‌ترین راه برای افزایش درآمد

مهمترین راه افزایش درآمد فروش کردن بیشتر است و البته راهی برای رسیدن به این منظور است که بر مشتریان خود بیفزایید. اگر صاحب یک رستوران هستید چگونه می‌توانید مشتریان بیشتری را به خود جلب کنید؟ اگر کارتان فروش قطعات یدکی است، چگونه می‌توانید بر فروش خود بیفزایید؟ اگر کارهای چاپی می‌کنید، چگونه می‌توانید مشتریان بیشتری را به موسسۀ خود بکشانید؟ و… کدام راهکار جدید می‌تواند مشتریان بیشتری را جذب کارتان کند؟




محصولات و یا خدمات خود را در زمینه ای خاص متمرکز کنید

از پراکندگی محصولات و خدمات در کارتان اجتناب کنید ، این کار علی الخصوص در کسب و کار های نوپا فقط هزینه صاحبان کسب و کار را افزایش می دهد و معمولا بر روی در آمد شما تاثیری نخواهد گذاشت. طبق قانون ۸۰/۲۰ ، ۲۰% از محصولات شما ، ۸۰% سود شما را رقم می زند در اغلب کسب و کار ها این چنین است ، اما خیلی نگران نشوید من نمی گویم ۸۰% محصولاتتان را حذف کنید. اما با خودتان بررسی کنید ببینید کدام دسته از محصولات شما بیشترین سود شما را رقم زده اند ، آنها را تثبیت کنید و روی فروش آنها بیشتر متمرکز شوید. اگر برایتان مقدور است تا محصولات و خدمات خود را طبقه بندی کنید آنها را بر اساس سود دهی در بازه زمانی قابل قبول ( به نحوی که فروش فصلی و امثالهم بر طبقه بندی شما تاثیر گذار نباشد ، در بسیاری از کسب و کار ها دوره یکساله می تواند دوره مناسبی باشد ) به ۵ دسته تقسیم کنید. دسته اول که پر سود ترین دسته محصول شماست را تقویت کنید. اما محصولاتی که در دسته ی آخر یعنی دسته پنجم قرار دارند را بررسی کنید ، هر کدام از این محصولات که تاثیر چندانی بر فروش محصولات دسته اول نمی گذارد را حذف کنید. با این کار از شر ۲۰% از محصولات هزینه بر و کم سود خود خلاص می شوید. این روش را اجرا کنید و تبلیغات خود را بر روی دسته اول بیشتر کنید. در صورتی که فروشتان افزایش یافت یکبار دیگر این کار را برای باقی مانده محصولات خود انجام دهید.




از محصولات کم سود دل بکنید

نگران نباشید ، اگر شما محصولات کم سودتان را حذف کنید ، نیاز مشتری بی پاسخ نمی ماند همین الان با خودتان کسب و کار های رقیبی که آن محصولات را ارائه می دهند مرور کنید ، چند کسب و کار دیگر آن محصولات را ارائه می دهند ؟ برخی از این محصولات حتی کم سود هم نیستند و برای شما در حقیقت ضرر خالص هستند که شما آن را نمی بینید. محصولی که تولید آن وقت شما را می گیرد ولی سودی به تناسب وقت شما به شما باز نمی گرداند برای شما ضرر است . محصولی که جایی در انبار شما اشغال کرده و چندین ماه تا چندین سال هزینه نگه داری برای شما ایجاد کرده ، دیگر برای شما سود ده نیست. اگر بخواهید هزینه هایتان را به قیمت محصول اضافه کنید به عنوان گران فروش در ذهن مشتری ثبت می شوید و مشتریانتان را از دست می دهید. پس حتی الامکان از این کالا ها دوری کنید. جد اقل برای مدتی تست کنید و بر روی فروش کالا های پر سودتان تمرکز کنید ، برای مدت کوتاهی آنها را از ویترین کسب و کارتان جمع کنید ، از موضوع کسب و کارتان حذف کنید و موضوع کسب و کارتان را به صورت کوتاه و شفاف به نحوی که در برگیرنده پر سود ترین محصولاتتان باشد در دید مشتری بنویسید.




به مشتریان موجود بیشتر و با تکرار فزون‌تر بفروشید

علاوه بر زیاد کردن شمار مشتریان، می‌توانید به مشتریان فعلی خود فروش بیشتری بکنید. هزینه‌های جلب مشتری می‌تواند بسیار سنگین باشد. وقتی مشتری به‌خصوصی را جلب می‌کنید، دنبال راه‌هایی بگردید که او از شما بیشتر خرید کند. علاوه بر افزایش فروش، این فروش سودمندی بیشتری هم نصیب شما می‌کند. شخصی یک کارخانه تولید شمع داشت. کارش سودمند بود و فایده داشت، اما سطح فروش او در حد یک میلیون دلار در سال متوقف شده بود و نمی‌توانست از این حد فرا‌تر رود. مشتریان او اغلب کارخانه‌داران بودند و در مراسم و اعیاد خاص بر فروش شمع افزوده می‌شد. این شخص در حالی که ۱۰هزار مشتری داشت، تصمیم گرفت با اجرای برنامه تبلیغاتی کاری کند که مشتریانش به دفعات بیشتری به او مراجعه کنند. او علاوه برتاکید گذاشتن بر برخی از روزهای تعطیل رسمی، روی جنبه‌هایی مانند جشن‌های تولد، ازدواج، سالگرد‌ها و غیره تبلیغ کرد. سال بعد او توانست ۵ درصد بر خریداران خود بیفزاید، اما فروش او به دو برابر افزایش یافت. شما چگونه می‌توانید کاری کنید که مشتریان‌تان به دفعات بیشتری از شما خرید کنند؟ اینجا تجربه‌ها و دیدگاه‌های خود را بنویسید.




بر حجم فروش‌ها بیفزایید

راه دیگری برای افزودن به فروش خود از هر مشتری، این است که بر میزان خرید او بیفزایید. اگر تولیدکنندۀ شمع که قبلا به او اشاره کردیم بتواند کاری کند که هر خریدار بر میزان خرید‌هایش بیفزاید، فروش کلی خود را بالا می‌برد. شما چگونه می‌توانید بر حجم فروش خود به یک مشتری بیفزایید؟ پاسخ‌های خود را اینجا بنویسید.




قیمت کالاها و خدمات خود را افزایش دهید

شاید ساده‌ترین راه کسب درآمد بیشتر، بالابردن قیمت محصولات و خدماتی است که تولید می‌کنید. سوال اینجاست: چگونه می‌توانید مشتریان خود را راضی کنید که به قیمت بالاتری از شما خرید کنند؟ جواب ساده‌ای دارد: باید کاری کنید که مشتری ارزش بیشتری برای کالای شما قائل شود. توجه داشته باشید که رقابت، قیمت‌های شما را دیکته می‌کند. باید کاری کنید که میان کالا‌ها و خدمات تولیدی شما و کالا‌ها و خدمات تولیدی دیگران، تفاوت‌هایی در نزد مشتری ایجاد شود. برای رسیدن به این مهم، می‌توانید بسته‌بندی خود را بهتر کنید و یا بر کنترل کیفی کالاهای خود بیفزایید. و… شما در این زمینه چه تجربه‌هایی دارید؟




بر سودمندی فروش‌های خود بیفزایید

تا اینجا دربارۀ چهار روشی بحث کردیم که می‌توانید بر میزان مداخل فروش خود بیفزایید. اما نکته مهم برای هر تجارت در هر موسسه اقتصادی، جریان نقدینگی آن موسسه است. هر موسسه‌ای باید تلاش کند که بر سود خود بیفزاید. علاوه بر افزایش فروش ناخالص، می‌توایند بر حاشیۀ سود خود هم بیفزایید. برای رسیدن به این منظور، باید بر فروش خالص خود اضافه کنید. سودمندی هر یک از مشتریان خود را بررسی کنید. ممکن است به این نتیجه برسید که هر مشتری به اندازۀ متفاوتی از بقیه به شما سود می‌رساند. بعضی از مشتریان خواهان خدمات پس از فروش بیشتری هستند. بعضی دیگر با توجه به سابقه‌شان امکان پس دادن محصول خریداری‌شده را دارند. حجم متوسط خرید مشتریان با هم تفاوت می‌کند. به همین شکل، بعضی از مشتریان کالاهای گران‌قیمت‌تری خریداری می‌کنند. هر یک از این تغییر‌ها روی سوددهی هر فروش تاثیر می‌گذارند. در ضمن، سوددهی هر محصول و کالاهای خود را مشخص سازید. اگر بیش از یک محصول را تحویل بازار می‌دهید، متوجه می‌شوید که بعضی از آنها در مقایسه با دیگران سود بیشتری عاید شما می‌کنند. شاید باتوجه به قیمت‌های جاری، حاشیۀ سود آنها بیشتر است. اگر به کالاهایی که بیشترین سودمندی را برای شما دارند توجه کنید و روی آنها فعال‌تر شوید، بر میزان سود خود می‌فزایید.




هزینه‌های فروش را کاهش دهید

برای رسیدن به سلامتی بیشتر در فعالیت‌های اقتصادی، باید کاری کنید که مشتریان خود را با هزینۀ کمتری دست‌وپا کنید. آیا مشتریان خود را می‌شناسید؟ آیا می‌دانید چگونه می‌توانید آنها را با هزینه‌های کمتری جلب خود کنید؟ فرآیند‌های فروش خود را بررسی کنید. آیا مستقیما فروش می‌کنید یا از طریق توزیع کنندگان این کار را انجام می‌دهید؟ اگر کمیسیون می‌پردازید، آیا رقم آن مطلوب است؟ به عبارت دیگر، آیا حق العملی که می‌پردازید به اندازۀ کافی بالا هست که فروشندگان خوبی را جذب شما کند؟ آیا هزینه‌های حق‌العمل شما به اندازه کافی کم هست که بتوانید بر اساس آن عمل کنید؟ آیا روشی برای اندازه گیری هزینه‌های فروش خود دارید؟ اگر ندارید، می‌توانید در این خصوص اقدام لازم را به عمل آورید و هزینه‌های فروش خود را بهینه کنید. شما در این زمینه چه تجربه‌هایی دارید؟ از تجربه‌های خود بنویسید.




به مشتریان غیرفعال بفروشید

در هر کسب‌وکار ، مشتریانی وجود دارند که دیگر خرید نمی‌کنند. طبق نظرسنجی که در آمریکا صورت گرفته، مهم‌ترین دلیل آن، قطع ارتباط بین فروشنده و مشتری می‌باشد. پس در ارتباط بودن با مشتریان کلیدی مهم برای فروش بیشتر است. فهرستی از مشتریان غیرفعال تهیه کنید و سپس برای آن‌ها یک کارت پستی بفرستید و به آن‌ها یادآوری کنید که برای شما باارزش هستند. همچنین می‌توانید یک فروش ویژه برای آن‌ها در نظر بگیرید تا دوباره به مشتریان فعال شما بپیوندند. راه دیگر آن است که با آن‌ها تماس بگیرید تا محصولات جدید را به آن‌ها معرفی کنید. همیشه به خاطر داشته باشید که فروش به مشتریانی که حداقل یک‌بار از شما خرید کرده‌اند بسیار آسان‌تر از فروش به مشتریان جدید است. بنابراین همیشه با مشتریان ارتباط داشته باشید و حتی اگر آن‌ها برای مدتی از شما خرید نمی‌کنند، باز با آن‌ها تماس گرفته و ارتباط خود را با آن‌ها حفظ کنید.




به مشتری کمک کنید "ترس تصمیم‌گیری" را پشت سر بگذارد!

همۀ ما به خوبی می‌دانیم که کلمات می‌توانند تاثیر بسیار زیادی روی انسان داشته باشند. اما این تاثیر، تا چه حد است؟ یک تحقیق علمی، به این سوال ما پاسخ شوکه‌کننده‌ای داده است. این تحقیق جالب توسط یک پروفسور رشتۀ روانشناسی از دانشگاه ایالتی آریزونا، دکتر رابرت چالدینی، انجام شده است. او برای آنکه بفهمد کلمات و بیان ما تا چه حد در جذب مخاطب تاثیر دارد، به بررسی پروسۀ جمع‌آوری کمک‌های مردمیِ یک سازمان خیریه (برای کمک به بیماران سرطانی آمریکا) پرداخت و توانست ثابت کند که تغییری کوچک در کلمات، می‌تواند در نتیجۀ کار، تاثیری بزرگ داشته باشد.




مدیریت ارتباط با مشتری(CRM) فراموش نشود

یک عامل حیاتی دیگر در موفقیت بازاریابی وجود دارد که به “ارتباطات” مربوط میشود. امروزه بیشتر و بیشتر به این موضوع پی میبریم که کیفیت ارتباطات در کسب و کار و روابط با مشتریان عامل اساسی برای ایجاد و حفظ و نگهداری آنان است. وقتی که مردم چیزی را می خرند، چه درصدی از تصمیم به خرید آنان منطقی و چه درصدی از آن احساسی است؟ مردم 100 درصد احساسی هستند. آنها به صورت احساسی تصمیم می گیرند و بعد بر اساس عقل آن را توجیه میکنند. اینکه چه احساسی دارند و اینکه باور دارند بعد از خرید چه احساسی خواهند داشت، تعیین کننده این است که آیا از شما خرید میکنند یا خیر. مشتریان به کسب و کاری که با آن ارتباط برقرار میکنند وفادار خواهند بود. کیفیت رابطه هایی که با مشتریان تان ایجاد می کنید تعیین کننده موفقیت یا شکست کسب و کار شما است.




محصولات را به صورت پکیج بفروشید

اگر بخواهیم که محصولات را به صورت تکی و جدا جدا بفروشیم فرایند فروش بسیار زمان بر خواهد بود و حتی ممکن است بی نتیجه باشد. در نتیجه می توان به جای فروش یک محصول، چند محصول را بصورت دسته بندی شده و بسته ای بفروش رساند. به عنوان مثال، می توان یک سِت کامل از محصولات مراقبت از پوست را در یک بسته قرار داد به جای اینکه مرطوب کننده و تمیز کننده را تک تک فروخت. در صورتی که مشتری خواهان تمام بسته نبود می توان آن ها را به صورت تکی فروخت.




با برگزاری نمایشگاه ها و نمایش محصولات، فروش را انجام دهید

اگر دوست دارید که مردم را ملاقات کنید و به صورت حضوری کیفیت محصولات خود را به آن ها نشان دهید، برگزاری نمایشگاه و نمایش محصولات بهترین انتخاب می باشد. فقط لازم است که برنامه ریزی مناسب داشته باشید و هزینه ی فضای مورد نیاز نمایش محصول را تقبل کنید. بنابراین باید زمانی را برای دعوت افراد و پاسخگویی به آن ها اختصاص دهید. این روش معمولاً فصلی است بنابراین ممکن است فروش به این شیوه تا حدی محدود باشد.




پیشنهاد های رایگان را در تبلیغات خود معرفی کنید

افرادی هستند که به محصول شما علاقه مند هستند اما ممکن است شما دیگر هرگز نتوانید برای بار دوم با آنها ارتباط برقرار کنید تا فروش خود را قطعی کنید. بنابراین سعی کنید برای افرادی که به احتمال زیاد می توانند مشتری شما باشند یک پیشنهاد با ارزش و رایگان فراهم کنید تا آنها با کسب و کار شما بیشتر در تعامل باشند. این پیشنهاد رایگان اغلب هزینه ای برای شما نخواهد داشت یا هزینه بسیار ناچیزی برای شما ایجاد خواهد کرد. اما علاوه بر اینکه احتمال خرید مشتری را تقویت می کند ، باعث می شود تا بازده روش بعد نیز افزایش پیدا کند.




برای مناسبت ها برنامه داشته باشید.

شما در هر کسب و کاری که هستید، می بایست یک تقویم مناسبتی Alarm دار روی گوشی خود نصب داشته باشید تا از حداقل یک ماه قبل بتوانید برای مناسبت های خاص برنامه داشته باشید. در اعیاد همایش برگزار کنید وهدیه دهید و در سوگواری ها (اگر فروش عمده شما در ایام سوگواری کاهش پیدا می کند؛ مثل محرم و صفر) %OFF بزنید. همچنین شما می بایست در یک برنامه CRM، نرم افزار Excell و حتی یک سررسید اطلاعات مشتریان سطح یک خود را داشته باشید و آنها را از برنامه های جاری خود برای مناسبت های پیش رو از قبل مطلع سازید.




سرویس رایگان ارائه بدهید.

اگر اوضاع به گونه ای نیست که بازدیدکنندگان بخواهند با آغوش باز سرویس شما را بپذیرند، قدری به عقب بیایید و به آنها اجازه دهید اندکی کالای ارائه شده را با انگشتان خود لمس کنند. ارائه دوره های آزمایشی رایگان (free trial) ممکن است دید یک شخص نسبت به سرویس یا محصول شما را کاملاً دگرگون کند. زمان این دوره های استفاده رایگان را به حد کافی طولانی کنید تا مزایای تولید شما، چشم استفاده کننده را بگیرد. البته از سوی دیگر، این زمان باید به حد کافی کوتاه باشد تا فرد را به خریداری کالا علاقه مند سازد (یعنی دوره آزمایشی رایگان، نباید آن قدر طولانی باشد که جای خرید را بگیرد).




حین تماس لبخند بزنید

همیشه امکان ملاقات حضوری با مشتری های احتمالی وجود ندارد. از این رو خوب است که به تن صدایمان حساس هستیم، حتی وقتی که مخاطبمان را نمی بینیم. حتی تحقیقی انجام شده است که ثابت می کند ما می توانیم تنها بر اساس صدا انواع مختلفی از لبخند را تشخیص دهیم. با در نظر گرفتن این موضوع اگر موقع حرف زدن لبخند بزنید متعهد و کمک کننده تر به نظر خواهید رسید و مشتری های احتمالی از صحبت کردن با شما خوشنود تر خواهند بود. حقیقتی جالب: شرکت سوییسی نستله در باجه هر یک از فروشنده ها یک آینه قرار می دهد تا آن ها حواسشان باشد که موقع تماس لبخند بزنند.




سراغ کسی بروید که برای شرکت خریدار تصمیم می‌گیرد

اکثر کسب‌وکارها کارکنانی دارند که سؤالات ورودی و پیشنهادات را بررسی می‌کنند و تنها پیشنهادهایی را قبول می‌کنند که با معیارهای اولیه‌ی شرکت تطابق داشته باشد. وقتی پیشنهادی مورد قبول آن‌ها قرار گرفت، آن پیشنهاد به دست تصمیم‌گیرندگان می‌رسد. مشکل اینجا است که تصمیم نهایی خرید با این کارکنان نیست. بنابراین اگر می‌خواهید نسبت فروش شما بالا رود، از این کارکنان چشم‌پوشی کنید و مستقیما سراغ افرادی بروید که تصمیم نهایی را می‌گیرند. اگر زمانتان را صرف برخورد با کارکنان بررسی پیشنهاد کنید، در واقع وقت خودتان را تلف کرده‌اید. برایان گووین، مدیرعامل شرکای سرمایه‌گذاری گرین ویو، می‌گوید: بسیاری از نمایندگان فروش وقت خود را صرف افرادی می‌کنند که هیچ مسئولیتی در قبال تصمیم‌گیری ندارند. اگر شما مستقیما با تصمیم‌گیرندگان نهایی ملاقات کنید، وقت کمتری صرف خواهید کرد و فروش بیشتری خواهید داشت.




طراحیه وب سایت

یکی از راهکارهایی که می‌تواند به کسب و کارها رونق بدهد و فروش بیشتری را ایجاد کند؛ طراحی یک وب‌سایت خوب برای آن کسب و کار می‌باشد. در این برنامه آقای ابراهیم رستمانی برای این راهکار به تفصیل توضیح می‌دهد. به قسمتی از آن توجه کنید : همانطور که بیل‌گیتس می‌گوید، اگر کسب وکار شما در فضای وب فعالیت نمی‌کند و شما پایگاه اینترنتی فعالی ندارید، در واقع در توهم داشتن یک کسب و کار به سر می‌برید. وب سایت در واقع به عنوان یک نمایشگاه و ویترین قدرتمند، در کسب و کار شما ایفای نقش خواهد کرد. داشتن یک وب سایت زیبا، باعث افزایش چشم‌گیر فروش شما خواهد شد. درصورتی‌که شما صاحب یک وب سایت اختصاصی و حرفه‌ای در کسب و کارتان هستید، باید به شما تبریک گفت. اما اگر تا کنون اقدام به راه‌اندازی آن نکرده‌اید، همین امروز برای طراحی و راه‌اندازی یک پایگاه اینترنتی، اقدام نمایید. برای راه‌اندازی یک پایگاه اینترنتی، شما می‌توانید به راحتی با مراجعه به شرکت‌های معتبر در زمینۀ طراحی و ساخت وب سایت، یک وب سایت با کیفیت راه‌اندازی کنید. بنابراین به شما پیشنهاد می‌کنیم، دیگر به سراغ اختراع چرخ نروید! زیرا چرخ پیش از شما توسط شخص دیگری اختراع شده است! اما صِرف داشتن یک وب سایت، به موفقیت شما کمک نمی‌کند. به این نکته توجه کنید که تنها وب سایت‌هایی که کاملاً حرفه‌ای بروزرسانی می‌شوند، می‌توانند موجب افزایش فروش و محصولات شرکت شوند. در سوی دیگر، وب سایت‌هایی نیز وجود دارند که بدون برنامه‌ای مشخص، هر چندماه یکبار اقدام به بارگذاری مطلب جدید می‌کنند که این شیوه، به هیچ‌عنوان یک شیوۀ کامل و کارآمد برای فعالیت در دنیای مجازی نخواهد بود. اگر شما هم چنین شیوه‌ای را در پیش گرفته‌اید، باید در آن بازنگری کنید تا بتوانید بهترین استفاده را وب سایت خود داشته باشید. سعی کنید برای کاهش فاصلۀ میان کسب و کارتان با مشتری در فضای مجازی، سایت‌تان را بهینه‌سازی کنید. شما می‌توانید از سئو و کلمات کلیدی برای بهینه‌سازی پایگاه اینترنتی خودتان استفاده کنید. با این اقدام، سایت شما در نتایج موتورهای جستجوگر، در اولین پیشنهادهات قرار گیرد. را به سمت وب سایت خودتان بکشانید.




بیش از حد برای فروش فشار نیاورید

مردم نمی‌خواهند چیزی به آن‌ها فروخته شود، آن‌ها ترجیح می‌دهند خودشان انتخاب کنند. ترفندهای فروش تازه‌کارها مردم را از خرید منصرف می‌کند و وادار کردن مشتری برای قبول پیشنهاد شما وقتی هنوز زمانش فرا نرسیده هم، آن‌ها را از شما می‌راند. روی کمک رساندن به آن‌ها تمرکز کنید، اگر مشتری شما موردی مناسب باشد، به‌طور طبیعی پس از آنکه به او توضیح دهید چگونه قرار است او را به هدفش برسانید، با شما وارد معامله خواهد شد. اگر آن‌ها مشتری مناسبی برای شما نیستند بگذارید بروند. در این مورد یکی از تکنیک های فروش این است که راه‌حل جایگزینی برای مشکل آن‌ها ارائه کنید و یادآور شوید که در صورت نیاز برای کمک حاضرید. هیچ چیز به اندازه‌ی رها کردن معامله‌ای که نفع مشتری شما در آن نیست، او را نسبت به نیت خیرخواهانه‌ی شما مطمئن نمی‌کند.




بهترین آگهی‌های‌تان را به صورت کارت چاپ کرده و برای مشتریان در بازار هدف ارسال کنید.

مشتریان کارت‌هایی را می‌خوانند که کوتاه و خلاصـه باشد. یک آگهی کوچک روی یک کارت پستال می‌تواند بازدیدکنندگان زیـادی را به وب‌سـایت شما بیاورد و این خـود می‌تـواند باعث افـزایش فـروش شـود. هزینه‌ی این کار معمولاً زیاد نیست.




یک روش بازاریابی برای همیشه و برای همه‌ی کسب و کارها موفق نیست، بنابراین روش‌های بازاریابی خود را مرتب عوض کنید و در استفاده از این روش‌ها خلاق باشید.

اگر متن آگهی شما عوض نشود مشتریان شما خسته می‌شوند، البته خود شما هم از این تکرار خسته خواهید شـد. بـازاریابی می‌تواند مفرح باشد اگر از مزیت‌های اسـتفاده از روش‌های متنوع بازاریابی برای برقراری ارتباط با مشتریان خود استفاده کنیـد. در انتخاب روش‌های بازاریابی خـود دقت کنیـد. همیشه برای یک بازاریابی موفق باید بر اساس یک طرح بازاریابی عمل کرد. سعی کنید در طرح بازاریابی خود از روش‌های متنوع استفاده کنید. همیشه نظـر مشـتریان خـود را در مورد روش‌هایی که به کار برده‌اید جویا شوید. این نظریات می‌توانند موفقیت طرح بازاریابی شما را تضمین کنند.




جواب تلفن‌های خود را متفاوت بدهید. سعی کنید سفارش‌های خاصی را در هر مکالمه‌ی تلفنی، به مشتری ارائه کنید.

به عنوان مثال می‌توانید بگویید روز بخیر؛ من … هستم. از من درباره‌ی خدمـات جدید سؤال کنید. با این پیام، تلفن‌کننده با دریافت پیام، علاقه‌مند می‌شود یا ناگزیر است که از شما در مورد این خدمات سؤال کند. بیشتر شرکت‌ها پیام‌هـایی از پیش ضبط شده دارنـد کـه وقـتی مشتری پشت خط می‌مانـد آن را بـرای مشـتری پخش می‌کنند. شما می‌توانید این کار را خودتان انجام دهید. از نظر مشتری تفاوتی ندارد که این پیام از قبل ضبط شده یا اینکه زنده ارائه شده است. برای استفاده از این روش مطمئن شوید که پیام شما برای مشتریان جذاب باشد. اگر مشتری شما از راه دور تماس می‌گیرد، با ارائه آگهی‌های طولانی، وقت و پول مشتری خود را به هدر ندهید.